Op naar Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Maurik, Nederland van Ilona Winters - WaarBenJij.nu Op naar Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Maurik, Nederland van Ilona Winters - WaarBenJij.nu

Op naar Zuid-Afrika!

Door: Ilona Winters

Blijf op de hoogte en volg Ilona

11 Februari 2018 | Nederland, Maurik

Over ongeveer 20 uur is het zo ver. Dan land ik in Kaapstad, ongeveer 9000 km van huis. Ik moet nog een beetje wennen aan het idee dat ik daar nu bijna 5 maanden niet ga komen. Ik ben nog nooit langer dan 2 weken, verder dan een buurland van huis geweest. Maaaar... Ik ben ook wel heel erg blij dat het nu eindelijk zo ver is en dat ik nu kan gaan. Al sinds ongeveer september ben ik bezig met mijn visum aanvraag en ben er na al dat geregel wel aan toe om hem vol trots op het vliegveld te showen. Het ging namelijk niet allemaal zonder slag of stoot, dat visum. Zo kwam ik er vorige week na 2 uur zoeken naar mijn paspoort pas achter dat ik het had achtergelaten bij de ambassade... Om vervolgens op topsnelheid naar Den Haag te rijden en net voor sluitingstijd nog op te kunnen halen.

Oké, nog even wat ik precies in Zuid-Afrika ga doen. Ik ga samen met 4 andere leraren-in-wording wonen in huisje in Grabouw, een klein dorpje op ongeveer een uur rijden van Kaapstad. Een paar honderd meter van dat huisje vandaan staat de middelbare school waar ik ga werken. Wat dat werken precies inhoud is voor niemand nog echt duidelijk. Waarschijnlijk ga ik binnen de school helpen waar dat kan, bijvoorbeeld lesmateriaal maken, lesgeven of leerlingen op een andere manier vermaken. De scholen zijn in de zomer (nu) maar tot ongeveer 2 uur open, omdat de temperaturen rond die tijd tot zo'n 35°C stijgen.

Ik wil iedereen die me een berichtje heeft gestuurd of nog even langs is geweest de afgelopen dagen bedanken voor al het liefs. Ik ga met een koffer vol boekjes, enveloppen, chocola en stroopwafels het vliegtuig in.

Groetjes en tot juni,

Ilona

  • 11 Februari 2018 - 08:26

    Bea :

    Heel veel succes en plezier Iloon. Ik ga je volgen via hier x

  • 11 Februari 2018 - 12:15

    Marco:

    Hi Ilona,
    Net op jouw facebook geweest en een bericht gepost.
    Ik vind je heel stoer en dapper en zou willen dat ik mee kon gaan!
    Heel veel succes en plezier.
    Leuk dat je deze site geopend hebt.
    Ga je volgen!
    Groeten, Marco

  • 11 Februari 2018 - 14:07

    Lenie Van De Peppel:

    Ilona heel veel leer plezier. Je bent een Kanjer.

  • 12 Februari 2018 - 11:40

    Margriet:

    Ik kijk er naar uit om je verhalen te lezen. Super van je!

  • 12 Februari 2018 - 11:41

    Margriet:

    Ik kijk er naar uit om je verhalen te lezen. Super van je!

  • 12 Februari 2018 - 16:50

    Buurman:

    Heel veel plezier daar en we houden je blog in de gaten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maurik

Zuid-Afrika

Studeren in Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2018

Het zit erop!

14 Juni 2018

Bij kaarslicht!

05 Juni 2018

Zie de wind waait door de bomen!

29 Mei 2018

De boot op!

22 Mei 2018

De Tafelberg op!
Ilona

Actief sinds 11 Feb. 2018
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 10342

Voorgaande reizen:

11 Februari 2018 - 25 Juni 2018

Zuid-Afrika

Landen bezocht: